Google reklama pre nábytok: Oplatí sa platená reklama?
Spravili sme úkážkový model platenej google reklamy pre interiérové štúdio v Dubnici nad Váhom. Snažili sme sa spraviť kampaň čo najjednoduchšie a najprehľadnejšie, aby sme to mohli prezentovať ľuďom, ktorý sa online marketingu nevenujú – aby si vedeli spraviť predstavu ako to funguje a či to má pre vás ekonomický zmysel. Tento článok nie je určený špecialistom a je písaný jednoduchým štýlom.
Nastavenie kampane.
- obdobie bol mesiac apríl
- nastavená bola akcia 15% na vstavané skrine
- mesačný rozpočet 179eur (5,90eur/deň)
- cena špecialistu, ktorý takúto kampaň nastaví je jednorázovo 50 – 100eur
- oblasť zobrazovania bola oblasť, ktorá zahŕňala mestá Trenčín, Dubnica, Ilava
- ako témy zobrazovaných výrazov sme nastavili: vstavané skrine, skrine na mieru, vstavané skrine Trenčín, šatník
Výsledok kampane po mesiaci
Pri tomto nastavení sa v priebehu mesiaca reklama zobrazila 14 800 krát a bolo na ňu kliknuté 180 krát. Pre vysvetlenie, 180 kliknutí neznamená 180 potencionálnych zákazníkov, pretože niektorí ľudia pri vyhľadávaní kliknú aj viac krát. Pre meranie počtu zákazníkov slúžia iné nástroje, ale odhadom 120-150 ľudí navštívilo náš web za 164eur (1,10 – 1,35 eur/návštevníka) .
Počet objednávok
Meranie počtu objednávok ktoré priniesla daná kampaň je trochu zložitejšie, pretože objednávka neprebieha online ako v internetovom obchode, ale u zákazníka alebo na prevádzke. Najpresnejšií by bol dotazník pre zákazníka pri podpise objednávky, ale ani ten by nebol 100% presný. Následná objednávka na základe kliknutia na reklamu a zobrazenie vášho webu záleží od ďaľších faktorov: kvalita stránky, kvalita ponuky, ďaľšie zdroje recenzií, sociálne siete, komunikácia, sortiment, cena, temín a mnoho ďaľších faktorov.
Záver
Každopádne si treba položiť otázku: „Mám dobrú ponuku, referencie a kvalitnú webstránku natoľko, že som ochotný zaplatiť 120eur, aby som dostal 100 ľudí na web?“ Stránka na ktorú smerovala naša kampaň je tu: https://www.ideainterier.sk/akcia/ Ak sa do toho chcete pustiť, tak si skúste pozrieť čo je všetko potrebné pre nastavenie kampane, prípadne si nájdite špecialistu, ktorý by vám to pripravil. Cena za nastavenie a vysvetlenie kampane môže byť jednorázová, takže ak kampaň bude spustená viac mesiacov, tak cena za jej nastavenie sa môže zdať smiešna, no ak vidíte, že vám to dáva ekonomicý zmysel v takejto kampani pokračovať, tak odporúčame spoluprácu s špecialistom na mesačnej báze. Cena za služby je vyššia, ale v spolupráci so špecialistom je možné nastaviť aj zložitejšie a cielenejšie kampane.
Autor článku
Moje meno je Ivan Šedík, v oblasti nábytku sa pohybujem od roku 1999 a v oblasti online marketingu som od roku 2010, kde sa zameriavam hlavne na organickú návšvtevnosť tzv. SEO. Takže popri navrhovaní interiérov a plánovaní výroby sa venujem aj niekoľkým e-shopom a internetovým projektom, na ktorých si overujem svoje vedomosti a tie potom viem posunúť klientom. Najnovšie sa venujem aplikovaniu umelej inteligencie do tejto oblasti.
V prípade otázok ma kontaktujte na info@ivansedik.sk
Spolupráca s výrobcami nábytku
DigitalHouse ponúka možnosti spolupráce s výrobcami nábytku. Môžete využiť možnosti ZDARMA: krátku konzultáciu, zaradenie do online portálu, získanie článkov a odporúčaní pre výrobu a predaj nábytku. Prípadne sa môžete informovať o ďaľších možnostiach spolupráce. Viac info na mail: info@digitalhouse.sk alebo si pozrite podrobnejší rozpis: tu